b_150_100_16777215_00_images_zycieFirmy_2005_20051025_zChinzAtla05_01.jpg

W dniach od 7 do 18 października 2005 zostaliśmy zaproszeni przez jednego z naszych partnerów handlowych, firmę Atlas - do Chin. Mieliśmy okazję podziwiać z bliska jedną z najstarszych istniejących cywilizacji, która pozostawiła ogromne dziedzictwo kulturowe. Zachwyciło nas zarówno bogactwo zabytków architektury, kultura, jak i piękno oraz różnorodność krajobrazu.

Zwiedziliśmy fascynującą stolicę Chin - Pekin, w której sercu znajduje się jeden z największych placów świata plac Tienanmen - plac Niebiańskiego Spokoju. Zobaczyliśmy ograniczającą plac monumentalną Bramę Tienanmen, rozpościerające się za nią Zakazane Miasto, oraz wiele innych fascynujących miejsc jak np.: Yonghe Gong - Klasztor Pałacu Harmonii i Spokoju czy Świątynię Nieba - symbol Pekinu. Niezapomnianym wrażeniem był spacer po budowli, która jest uważana za jeden z cudów świata - Wielkim Murze, rejs - Smoczą Łodzią - po jeziorze a także spacer nocą po centrum Pekinu. Zarówno nowoczesne centrum jak i zatłoczone uliczki z bazarami, niezliczonymi restauracjami i straganami odkryły przed nami magię tego miasta.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Szanghaj - jedno z najdynamiczniej rozwijających się miast. Przebywając w Szanghaju odnieśliśmy wrażenie wielkiej nowoczesności i ogromnych możliwości rozwojowych tego miasta. Mieliśmy okazję zobaczyć budynki o futurystycznych kształtach oraz drapacze chmur, nad którymi dominuje Wieża Perła Wschodu a także najwyższy budynek w Chinach - Jinmao, skąd rozpościerał się wspaniały widok na panoramę miasta oraz rzekę Jangcy. W naszej wyprawie po "Otwartym Mieście" nie mogliśmy oczywiście pominąć z najważniejszej atrakcji Szanghaju jaką jest kompleks ogrodów Yu Yuan znajdujący się północno-wschodnim końcu szanghajskiej starówki.

Niezapomniane wrażenie wywarł na nas Hongkong - była kolonia brytyjska nazywana "oknem na świat" Chińskiej Republiki Ludowej. Najciekawszymi atrakcjami była wizyta w Parku Oceanicznym oraz Jadeitowym Targu, gdzie było mnóstwo do kupienia i oglądania, a także "pływająca restauracja" Jumbo w której mieliśmy możliwość zjeść obiad. Dynamizm Hongkongu jest oszałamiający. Z punktu widokowego Victoria Peak, który wznosi się nad najbardziej zapracowanym portem świata, mogliśmy popatrzeć na miasto całkowicie zorientowane na zarabianie pieniędzy i świetnie się z tym czujące. W nocy kojarzyło się nam to trochę z widokiem wnętrza wulkanu.

W czasie podróży mieliśmy okazję wypocząć na wyspie Hainan w komfortowym Hotelu Gloria Resort w miejscowości Sanya. "Chińskie Hawaje" bo tak jest nazywana wyspa Hainan zauroczyły nas pięknymi piaszczystymi plażami oraz folklorem stałych mieszkańców. Godnym polecenia jest wizyta w fabryce kryształów oraz podziwianie podwodnego świata na pokładzie specjalnej łodzi. Na zakończenie wspaniałej wyprawy do Chin wzięliśmy udział w uroczystej kolacji z właścicielami firmy Atlas w wcześniej wspomnianym hotelu.

Moglibyśmy długo opowiadać o fascynujących miejscach, które zwiedziliśmy podczas tej wycieczki do jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się krajów, proponujemy jednak wszystkim zobaczenie tego osobiście.........

zChinzAtla05_01.jpgzChinzAtla05_02.jpgzChinzAtla05_03.jpgzChinzAtla05_04.jpgzChinzAtla05_05.jpgzChinzAtla05_06.jpgzChinzAtla05_07.jpgzChinzAtla05_08.jpgzChinzAtla05_09.jpgzChinzAtla05_10.jpg